Rada Nadzorcza

 

  • Rada Nadzorcza sprawuje nadzór i kontrole nad działalnością Spółdzielni
  • Jest wybierana na okres 3 lat przez Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym przy zachowaniu zasad reprezentacji poszczególnych Osiedli. Nie można być członkiem Rady Nadzorczej dłużej niż przez dwie kolejne kadencje
  • Członkowie Rady Nadzorczej są wybierani z podziałem na poszczególne Osiedla w liczbie jeden członek na każde rozpoczęte 600 członków Spółdzielni, zamieszkałych w Osiedlu.
  • Jeżeli członkiem Spółdzielni jest osoba prawna, do Rady Nadzorczej może być wybrana osoba nie będąca członkiem Spółdzielni – upełnomocniona przez osobę prawną
  • Członek rady Nadzorczej może być odwołany przed upływem kadencji przez Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym większością 2/3 głosów przez organ, który dokonał wyboru.
  • Utrata mandatu członka Rady Nadzorczej przed upływem kadencji następuje w przypadkach:
    -  zrzeczenia się mandatu
    -  ustania członkowstwa w Spółdzielni
    -  nawiązania stosunku ze Spółdzielnią.

 

Skład Rady Nadzorczej:

 

Członek Rady Nadzorczej

 

Lidia Sławińska Przewodniczący Rady Nadzorczej                                                (Członek Komisji Regulaminowej, Członek Komisji ds. podziału S.M. ,,Mokotów")
Anna Rajchert V-ce Przewodniczący Rady Nadzorczej                                                  (Członek Komisji Rewizyjnej, Członek Komisji ds. podziału S.M. ,,Mokotów")
Dorota Kicińska Sekretarz Rady Nadzorczej                                                                                    (Czlonek Komisji Regulaminowej)
Marek Sakowski  Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej                                                        (Członek Komisji Regulaminowej, Członek Komisji ds. podziału S.M. ,,Mokotów")
Elżbieta Koziarska - Puzyńska

Przewodnicząca Komisji Regulaminowej

(Członek Komisji Technicznej)

Sławomir Gąsior Przewodniczacy Komisji Technicznej                                                    (Członek Komisji ds. podziału S.M. ,,Mokotów")
Marek Wlazło  Przewodniczący Komisji ds. podziału S.M. ,,Mokotów"               (Członek Komisji Rewizybnej, Członek Komisji Regulaminowej)
Tomasz Cabaj  Członek Komisji Technicznej
Paweł Gałat Członek Komisji Technicznej
Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk  Członek Komisji Regulaminowej
Anna Szewielow  Członek Komisji Rewizynjej, Członek Komisji d.s podziału S.M. ,,Mokotów"
 Marzenna Wałowski 

Członek Komisji Rewizyjnej

Andrzej Wasiluk  

 Członek Kmisji Technicznej 

                                                                           

 

Zakres Obowiązków Rady Nadzorc

    • Uchwalanie planów inwestycyjnych Spółdzielni i  planów kosztów Biura Zarządu
    • Nadzór i kontrola działalności Spółdzielni, a w szczególności:
      -  Zapoznanie się z rocznymi planami gospodarczymi Osiedli.
      -  Badanie rocznych sprawozdań i bilansów.
      -  Dokonanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym
      uwzględnieniem   przestrzegania praw członków Spółdzielni
      -  Przeprowadzanie kontroli sposobu załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków
    • Wybór i odwołanie członków Zarządu.
    • Zawieszenie w czynnościach członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu, z powodu działalności sprzecznej
      z przepisami prawa lub Statutu.
    • Podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawny ch dokonywanych między Spółdzielnią, członkiem Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach.
    • Ustalanie wynagrodzeń i zawieranie umów o pracę z członkami Zarządu.
    • Podejmowanie uchwał w sprawie nabycia nieruchomości.
    • Zatwierdzanie struktury organizacyjnej Biura Zarządu Spółdzielni oraz podział Spółdzielni na Osiedlu.
    • Ustalanie liczby członków Rady Osiedli z podziałem na poszczególne Osiedla.
    • Rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu i Rad osiedli w ramach postępowania odwoławczego.
    • Rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu.
    • Ustalanie zasad zaliczania członków do  poszczególnych części Walnego Zgromadzenia.
    • Opiniowanie projektów uchwał przekładanych przez Zarząd Walnego Zgromadzenia.
    • Podejmowanie uchwał w związku z wynikami kontroli przeprowadzanych przez uprawnione organy kontrolne, udział w tych kontrolach i nadzór nad wykonaniem zaleceń pokontrolnych.
    • Uczestniczenie w lustracji Spółdzielni przeprowadzanej przez Krajową Rade Spółdzielczą i nadzór nad wykonaniem zaleceń polustracyjnych.
    • Wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdań finansowych Spółdzielni.
    • Składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę rocznych sprawozdań finansowych.
    • Uchwalanie zasad rozliczania kosztów inwestycji na poszczególne lokale.
    • Uchwalanie zasad rozliczania kosztów gospodarki zasadami mieszkaniowymi i nieruchomościami.
    • Podejmowanie uchwał w sprawach wykluczania, wykreślania z rejestru członków oraz wygaśnięcia  prawa do lokalu zgodnie z art. 11 ust. 1 Ustawy.
    • Uchwalanie regulaminów Zarządu, Rady Osiedla, przyjmowania członków, ustanawiania prawa do lokalu i zmiany lokalu, użytkowania lokali oraz innych regulaminów w sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia.
    • Rozpatrywanie opinii i wniosków kierowanych do Rady Nadzorczej w sprawach Spółdzielni zgłaszanych przez członków na Walnym Zgromadzeniu.
    • Opiniowanie zasad wynagrodzenia pracowników Spółdzielni stanowiących podstawę zawierania przez Zarząd porozumień płacowych.
Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Ok